Thursday, 5 January 2017

Citate dintr-o carte


Am sa incep o serie noua si am sa o numesc 'Citate dintr-o carte'. Imi place sa adun într-un singur loc 'o lume' a citatelor care mi-au placut. Poate va inspira si pe voi. Azi incep cu Lev Tolstoi - Anna Karenina.
 Ce nota dati acestei carti? Eu îi acord cu placere un 8,9.


„Toate familiile fericite seamănă una cu alta, fiecare familie nefericită e nefericită în felul ei."

„Oamenii au inventat respectul ca să ascundă locul gol, unde ar trebui să fie iubirea."

„Pentru dânsul, toate fetele din lume se împart în două tipuri: un tip – toate fetele din lume, înafară de ea. Și aceste fete au toate slăbiciunile omenești, și sunt foarte obișnuite. Al doilea tip – ea singura, fără vreo slăbiciune și deasupra umanului."

„Nu există condiții, la care omul nu s-ar adapta, în special dacă vede că ceilalți trăiesc la fel."

„Dacă binele are motiv, el nu mai este un bine, dacă are drept consecință un profit, el la fel nu este un bine. Înseamnă că binele este în afara cauzelor și efectelor."

„Cunoscându-ți soția, pe care o iubești, vei cunoaște mai bine toate femeile, decât dacă vei ști o mie."

„Nimeni nu e satisfăcut cu starea sa și oricare e satisfăcut de mintea sa."


„- Ea face atâta bine! Întreabă pe cine vrei!
– Poate. Dar e mai bine când binele îl fac astfel, încât pe cine nu ai întreba, nimeni nu știe."

„Oamenii care nu pot nimic trebuie să facă oameni, iar ceilalți – să contribuie la luminarea și fericirea lor."

„Poți salva omul care nu vrea să moară, dar dacă natura lui e atât de schilodită, coruptă, încât însăși moartea îi pare salvare, ce e de făcut?"

„Bătăliile pierdute de obicei încep cu împușcături reușite."

„Nu vei crede, cât de folositor este acest regim împotriva diferitor prostii. Vreau să îmbogățesc medicina cu un termen nou: Arbeitscur (lecuirea prin muncă)."

„Unica salvare de oameni e să-ți ascunzi de ei rănile."

 
„Dar asta e și scopul educației: din totul să se facă o plăcere."

„E atât de ușor să trăiești pe lume, dacă urmezi acel adevăr simplu, că bunătatea, iubirea, deschiderea sunt cele mai bune și mai accesibile căi de a te apropia de oameni."
 
💝

25 comments:

  1. Draga mea draga, tare faina colectia!
    Vlad a ales al 6lea citat. Multumesc Ella,pt un pup ce mi l-a dat asa...:))
    A 4a ar tb sa o facem motto si celor care nu cred in schimbare.
    Mie imi place al 7-lea ca e...la obiect ;)
    Iar ultimele doua sunt asa, sa lumineze intunericul ne-cunostintei.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca ai stii cate citate frumoase sunt în aceasta carte... Imi pare rau ca am uitat sa-l scriu pe asta:
      "Plăcerea stă nu în descoperirea adevărului, ci în căutarea lui." Cred ca Vlad a citit cartea! :))

      Delete
    2. Wow! Ce baiat romantic ai! :)

      Delete
    3. Vreau sa vad o foto unde I-ai pus 'fundita rosie' hahahahha ....

      Delete
  2. Cand am vazut cartea,mi-am amintit de bunica mea.Am facut ochi cu romanul asta.Era o taranca,dar asta a fost cartea ei de capatai.Imi plac citatele,sunt prea adevarate si nu le pot ierarhiza.Noapte nuna!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa este Flori, bunicile noastre au avut o educatie aleasa, chiar daca erau de la tara! Ma bucur ca ti-au placut citatele culese de mine! <3

      Delete
  3. Am citit-o de mult, m-a emotionat de mult dar nu ai cum sa uiti atmosfera acestei povesti...
    pline de omeneasca intelepciune citatele alese de tine :)

    Madame Bovary, mi-a fugit gandul la aceasta poveste parcurgand citatele alese de tine :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Superba cartea... Gustave Flaubert stia sa scrie extraordinar de frumos! Am sa caut cartea sa o recites!
      Cred ca si în Madame Bovary sunt o gramada de citate frumoase! :))

      Delete
  4. imi plac tare mult citatele din carte!
    Un an bun, prosper si frumos iti doresc din toata inima!
    Imi place mult hainita blogului tau, ca si cea de dinainte. iti multumesc mult pentru generozitatea ta si gandul bun, dar eu sunt prea aglomerata (a se citi lenesa) deocamdata ca sa mai fac unele schimbari. dar le admir la tine. La multi ani!

    ReplyDelete
    Replies
    1. La multi ani Loredana!
      Va doresc multa sanatate si prosperitate, sa va bucurati de fetitele voastre si sa aveti un an binecuvantat!
      Cand vei avea "timp" si chef, anunta-ma si îti trimit si tie o hainuta noua! :))

      Delete
  5. Bună draga mea!
    Superbă cartea și citatele sunt frumoase,îmi place alegerea ta!
    Îți doresc un sfârșit de săptămână minunat cu multe bucurii
    și căldură în suflet!
    Pupici cu drag,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    A venit iarna la București!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elenusi draga, stiu ca ninge la Bucuresti si sunt ... verde de invidie! :)))
      Sa ai un weekend minunat draga mea! pupici!

      Delete
  6. O idee excelentă! Ca împătimită a cărților, nu pot să nu o îmbrățișez pe de-a-ntregul! Mă gândesc... Ce-ar fi să faci și tu un serial ca acela intitulat ”Miercurea fără cuvinte”? Cu un tabel în care să ne înscriem și apoi să mergem să citim ce au publicat ci înscriși în tabel. Un fel de club ☺ Și să fie în fiecare zi de luni, ca să începem săptămâna cu înțelepciune!
    Abia aștept să aflu părerea ta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Zina, m-ai luat prin surprindere cu idea aceasta, Sincera sa fiu cred ca nu sunt inca pregatita ptr ca trebuie sa-ti asumi o anumita raspundere ... îmi acorzi cateva zile ca sa ma gandesc? :))Promit ca raspund, ok? Iti doresc un weekend minunat! <3

      Delete
    2. O sa-ti scriu pe blog raspunsul meu. ok? :))

      Delete
  7. ai o postare interesantă ! nu am fost prea îndrăostită de cărţile ruseşti (deşi am cumpărat ''Război şi pace''...) ! am fost atrasă mai mult de stilul francez, gen Balzac, Stendhal... şi cred că totul mi se trage de la Dostoievski, ceva nu mi-a plăcut la el... curios, poeziile îmi plac oricare ar fi poetul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Razboi si pace este un pic mai greoi, dar Anna Karenina mi-a placut! Mai am cativa care imi plac si o sa scriu citatele preferate! :)
      pupici Marinel ☺

      Delete
  8. Mi-a placut foarte mult romanul si, desigur, imi plac citatele pe care le-ai ales. Imi place ideea de "a face binele asa cum se face raul: pe ascuns". :)
    "Anna Karenina" se numara printre foarte puţinele romane ale scriitorilor rusi pe care le-am citit - poeziile rusilor imi plac, romanele... nu stiu de ce nu-mi plac. Poate din cauza ca ma incurc in numele personajelor... :) Pentru a termina un roman precum "Razboi si pace" cred ca ar fi nevoie sa traiesc cel puţin 100 de ani si pe la 101 sa incep sa ma plictiisesc. Am vazut filmul. ;)
    E faina ideea "citate din carti".
    Viata minunata sa iti fie! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am uitat de nota! :) La mine e simplu: ce-mi place are 10; ce nu-mi place... de la 1 la 9. :)

      Delete
    2. Nici "Doctor Zhivago" nu l-ai citit? Nu ma dau în vant dupa romanele rusesti, dar unele sunt faine!
      pupici! ♡

      Delete
    3. Deci la tine este fara zecimale... :)))

      Delete
    4. Am citit-o! Ca sa vezi! Mi se scurteaza memoria. :)
      Pupici!

      Delete