Monday, 3 April 2017

Citate dintr-o carte (14)

Imi permiteti ca sa raman si astazi pe norisorul meu roz? Nu am avut timp "sa-mi fac lectiile", asa ca vreau sa va prezint astazi 4 trandafiri denumiti dupa doamne celebre.

❀ ✾ ❀ ✾ ❀ ✾ ❀ ✾ ❀ ✾ ❀ ✾ ❀ ✾ ❀

Trandafirul este desigur considerat ca regele florilor ! El este acela care a ocupat dintotdeauna un loc special in inimile oamenilor. Acesta floare este considerata mesagerul iubirii si simbolul dragostei implinite. Horticultorii lucreaza continu, asa ca în fiecare an apar noi si noi soiuri de trandafiri obtinute de catre ei prin hibridizare. Unii dintre acestia, inspirati de marile doamne ale scenei sau ale politicii sau din viata publica au creat flori speciale, dedicate acestor femei.

Trandafirul Ingrid Bergman
 
 
Frumoasa actrita care a inspirat acest soi s-a nascut pe 29 august 1915 in Suedia si a jucat in numeroase productii europene si din Statele Unite. Pentru prestatiile sale actoricesti, actrita a fost rasplatita cu trei premii ala Academiei Americane de Film, doua premii Emii, patru Globuri de Aur si premiul Tony pentru cea mai buna actrita. Unul dintre cele mai indragote roluri ale sale si personajul cu care se va identifica pentru totdeauna este Ilsa Lund din productia Casablanca. Film realizat în 1942.

"Kiss me. Kiss me as if it were the last time."
"It’s still the same old story/ A fight for love and glory..."
 
Trandafirul care ii poarta numele a fost creat in 1984 de catre cultivatorii Pernille si Mogens Olesen din Danemarca. Acesta a fost obtinut din incrucisarea soiului de trandafir rosu Precius Platinum cu o specie inca secreta. Florile acestuia sunt carnoase si ajung pana la 10 cm in diametru, cu petale de un rosu inchis, catifelate la atingere si cu un parfum discret.

 
Trandafirul  Maria Callas

Superba floare care poarta numele celebrei soprane a fost creat in 1965 in Frante de catre Marie Louise Meiland. Trandafirul are o inflorescenta bogata, cu cate 60 de petale pentru fiecare floare si un parfum puternic, imbatator, cu un diametru de pana la 15 centimetri.

Artista care a inspirat aceasta creatie florala este una dintre vocile de opera care a definit scena secolului XX. Atat crticii de specialitate, cat si iubitorii de muzica clasica au numit-o La Divina. Carmen, Margherita, Medea, Euridice, Manon Lescaut, Aida, Gilda sau Violetta Valery sunt doar cateva dintre partiturile celebre interpretate magistral de catre soprana de origine greaca.

"You are born an artist or you are not. And you stay an artist, dear, even if your voice is less of a fireworks. The artist is always there."

"I don't need the money, dear. I work for art."
 
 
Trandafirul Lili Marlene

Creat de catre Reimer Kordes in Germania in 1959, trandafirul a patruns in Statele Unite ale Americii sub numele de Lilli Marleen. Trandafirul are dimensiuni medii si un parfum discret. Ceea ce impresioneaza la acest soi este textura petalelor sale, precum si culoarea sa caracteristica, de un rosu puternic.

In ceea ce priveste sursa de inspiratie pentru soi, atunci cu siguranta aceasta nu este alta decat interpretarea unica a piesei de dragoste Lili Marlene de catre Marlene Dietrich.

"Glamour is what I sell, it's my stock in trade."

"America took me into her bosom when there was no longer a country worthy of the name, but in my heart I am German - German in my soul"
 
 
Trandafirul Marie Curie

Floarea care poarta numele marii femei de stiinta Marie Curie creste sub forma unui arbust si are trandafiri bogati. Culoarea acestora le da elementul de unicitate pentru ca petalele pot avea tonuri de galbe, aramaiu sau roz iar parfumul acestui soi este discret si delicat.

Marie Sklodowska Curie s-a nascut pe 7 noiembrie 1867 in Polonia si a fost o reputata chimista, cunoscuta pentru studiile sale inovative in doemniul radioactivitatii. A fost prima femeie care a castigat un Premiul Nobel, precum si prima persoana si singura femeie care a castigat acest premiu de doua ori. In acelasi timp, Marie Curie este si prima femeie profesor al Universitatii din Paris.

"After all, science is essentially international, and it is only through lack of the historical sense that national qualities have been attributed to it."

"Pierre Curie came to see me and showed a simple and sincere sympathy with my student life. Soon he caught the habit of speaking to me of his dream of an existence consecrated entirely to scientific research, and he asked me to share that life."

❀ ✾ ❀ ✾ ❀ ✾ ❀ ✾ ❀ ✾ ❀ ✾ ❀ ✾ ❀

Serialul "Citate favorite", născut în urma unui articol publicat de mine și a conversatiei purtate cu Zinnaida. Daca vreti sa participati tabelul de înscriere îl veti gasi pe blogul Zinei. Serialul are sloganul "Click&Comment Monday" !

❀ ✾ ❀ ✾ ❀ ✾ ❀ ✾ ❀ ✾ ❀ ✾ ❀ ✾ ❀

ઇઉ Ell@
 

26 comments:

  1. Patru femei care merita din plin atat laurii cat si sa dea numele lor unor soiuri de trandafiri. N-aveam idee ca exista aceste soiuri, numite dupa aceste femei. :)
    Iti doresc, cu drag, sa ai o saptamana frumoasa! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mai sunt dar din "criza" de timp m-am limitat la 4,
      Promit ca voi mai face o postare cu ... trandafiri celebri!
      Iti doresc o saptamana parfumata!✿
      Pupici!

      Delete
  2. Am uitat! Si... mi-am amintit de norisorul roz vazand o floare roz pe un blog! Ce-am uitat?! Am uitat sa-ti scriu ca-ti doresc sa ramai pe norisorul roz mult si bine! :)
    Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Incer sa-l tin cat mai mult si sa nu se evapore ... :)
      Acum 39 de ani eram in Brasov!:)
      Pupici!♥

      Delete
  3. Patru femei celebre și patru trandafiri superbi! Eu aș fi adăugat măcar încă un cuplu: Lady Diana și trandafirul roz-piersică ”Diana, Princess of Wales”.

    Să ai o săptămână cât mai bună, dragă Ella!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred ca am sa scriu despre Diana în iulie ... Multumesc ca mi-ai amintit de ea. M-am grabit teribi de tare cu postarea aceasta!
      Sa ai o saptamana cu multe flori frumoase! ❀

      Delete
  4. femei celebre, celebrate de ceva care dainue, o floare speciala, interesante povesti, nu le cunosteam
    prferetaul meu, Lili Marlene! <3

    pup Ella, buna dimineata! :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred ca trandafirul ales de tine ti se potriveste perfect!:) Sunt multe povesti frumoase despre trandafiri si femei frumoase! :)
      Iti doresc sa ai o saptamana ca-n filme! :))
      Pupici!<3

      Delete
  5. Ai deschis un capitol ce pe mine ma fascineaza. Trandafirii !!!
    Din ce ai prezentat tu, votez cu primul. Ingrid Bergman e printre cei mai frumosi trandafiri rosii hibrizi cu o floare perfecta in toate stadiile. As vrea sa il vad candva in gradina mea ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu trebuie sa refac o parte din gradina din spate si cand va fi gata am de gand sa plantez acolo niste trandafiri.
      Pentru trandafirul Ingrid Bergman platesc aici intre 8 si 19 euro. Tare ma bate si pe mine gandul sa iau unul dar trebuie sa invat bine sa-i ingrijesc! :)

      Delete
    2. Din cate am citit despre el, nu e pretentios si reziata bine la boli. Minunat de pus in vaza.

      Delete
    3. Am sa caut si eu informatii despre el. :)

      Delete
  6. Bună draga mea!
    Felicitări pentru postare,ador trandafirii!
    Îți doresc zile fericite și să rămâi pe norișorul tău roz,toată viața!
    Pup cu mult drag și îmbrățișez!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Elenusi!♥
      Sa ai o saptamana minunata draga mea!
      Pupici! <3

      Delete
  7. Cu toate ca imi plac foarte mult florile, habar nu aveam ca pe pamant exista trandafiri care poarta numele unor femei celebre. Nu pot decat sa iti multumesc pentru aceasta postare.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu placere! :)
      Mai sunt foarte multi trandafiri care poarta nume celebre!

      Delete
  8. O temă în ton cu renașterea naturii și cu frumosul eveniment din viața ta, la 39 de ani de căsătorie, pentru care îți spun încă odată: La mulți ani împreună!
    Femeile merită să fie asociate cu cele mai frumoase flori, iar când sunt speciale, le asociem cu flori speciale! Femeile celebre, ca cele amintite mai sus, nu puteau să dea numele lor decât unor flori superbe, parfumate și fermecătoare! Trandafirii sunt florile mele preferate, un trandafir fiind mai mult decât o floare, este o operă de artă. Cultivat cu grijă, aduce fericire prin aspect, culoare, forță și parfum. Chiar dacă unii par fragili, sunt rezistenți, adesea îi vezi înfruntând gerul iernii, dar și arșița verii. Cele mai frumoase flori au luat numele minunatelor femei! Îmi plăcea și trandafirul Jamillia, un roșu portocaliu și un parfum divin, admirat la G. botanică din Cluj, dar și Maria Callas, amintit de tine și care e celebru precum minunata soprană.
    O postare excelentă, frumoasă ca și inima ta, dragă Ella!
    O săptămână de vis îți doresc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc pentru apreciere si pentru urare, Mirela draga! Comentariile tale îmi fac mare placere! Uite ca la gradina botanica din Cluj nu am fost. Cred ca este o splendoare, mai ales cand înfloresc trandafirii!
      Iti doresc o seara frumoasa si o saptamana minunata! <3

      Delete
  9. Dar cu chiar le stii pe toate!! ;) pui poze cu gradina? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Desigur ca nu le stiu pe toate! :))
      Nu am ce sa pozez deocamdata in gradina!

      Delete
  10. minunaţi trandafiri ! nu le ştiam denumirile ! mulţumesc frumos pentru lecţia minunată !
    am şi eu mulţi trandafiri dar, din păcate, nu le cunosc denumirile - noi îi iubim pentru ceea ce ne oferă:culoare şi parfum !
    felicitări pentru postare !
    pupic !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trandafiri sunt mereu minunati ! :)
      Multumesc de apreciere!

      Delete
  11. trandafirii, minunea florilor! te pup!!

    ReplyDelete
  12. Minunata floare. Puternica si delicata in acelasi timp. Cum sa nu o iubesti?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa cred si eu ... chiar nu ai cum sa nu o iubesti! :)

      Delete