Tuesday, 16 May 2017

Blauweregen - Goudenregen

 
In sfarsit sa încalzit si la mine! Dintr-o data si asa peste noapte a venit vara! Glicina a început sa se desfaca si minune...


 
...am gasit un pom superb! In latina îi zice Laburnum anagyroides, în dutch Goudenregen iar în engleza Golden rain în limba romana nu am descoperit cum se numeste! Sorry!



 
Si ca un adevarat semn ca a venit vara au aparut lastunii!


Aici asa în nord, randunelele nu vin. Noi le numim swallow si ne bucuram enorm cand vin. La mine sub streasina casei am un cuib, sunt curioasa daca anul acesta vor venii sa-l locuiasca!

Juhu ... a venit caldura!

22 comments:

  1. Dupa forma florilor ar putea ca pomul sa fie salcam galben - dar nu prea ma pricep. :)
    Randunelele! Ar trebui sa revina la cuib, daca mai sunt in viata. :) Noi am avut in balcon, mai multi ani la rand, un cuib de randunele - in fiecare an veneau si isi cresteau puisorii :) Apoi... ai mei au inchis balconul si au stricat cuibul. Am plans cu sughituri! :(
    Randunelele imi amintesc - mereu si mereu - de povestea "Printul fericit" - ce-am mai plans si la povestea aceea. Da, sunt o mare plangacioasa. :)
    Frumoasa tare glicina!
    Cu drag iti doresc, sa ai o zi minunata! Sa ramana caldura! :) Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu, salci face parte din familia "Salix babylonica", deci nici pe departe cu familia de mai sus! Daca au închis balconul nu aveau cum sa faca altfel. Asta e! :( Si eu sunt ca tine, ma emotionez de la orice si plang! :)) Casa noastra are 2 etaje, deci streasina este foarte sus si nu pot fi deranjate.Nici macar fotografii nu pot face! :( Sa vedem daca vin, pentru ca ieri am vazut prima data randunele. Eu le astept cu drag! Si ziua ta sa fie frumoasa, Diana draga! Asa zic si eu ... sa ramana caldura! :)Pupici! <3

      Delete
  2. Wow, cât de frumos e pomul ăla!! Incredibil! Nu cred că pe aici am văzut.
    Guralivele mele s-au întors şi anul ăsta la cuibul de la geam. Pe cât sunt de mici, pe atât de mare e gălăgia pe care o fac şi funcţionează ca o alarmă de dimineaţă, îmi dau trezirea. Dar îmi sunt dragi de nu mai pot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pomul nu l-am gasit pe Wikipedia în limba romana... Citesc acum mai mult despre el si scrie ca fructele sunt foarte otravitoare. Deci trebuie sa aibe si parte urata, frumusetea lui! :)
      Guralivele mele sunt sus de tot si nu ne deranjeaza, desi am impresia ca lastunii sunt un pic mai mucaliti decat randunelele. Si mie îmi sunt tare dragi! :)

      Delete
  3. Când am observat florile copacului m-am gândit că ar fi salcâm galben, dar prind frunzele mai cu atenţie nu am mai fost la fel de sigură. Oricum e superb, ca şi glicina pe care nu am găsit-o înflorită anul acesta pe la noi. Să-ţi ifie soare mereu, Ella! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si la mine glicina este a înflorit tare tarziu. Pe vremea asta în alti ani se scutura deja. Sa speram ca nu se va mai mafe frig ... :) Si ziua ta sa fie superba, Dana draga!:)

      Delete
  4. Fiindcă tot ai scris denumirea în latină, am aflat că, da, e salcâm galben... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dana, salcamii fac parte din alta familie si aia se mananca, astea daca le mananci mori! :) Mai caut si eu, dar nu am gasit in Romania asa flori. Forma florilor este ca un future! :)

      Delete
  5. Minunat !!! In sfarsit se simte " caldura " in pozele si in scrisele tale :) Stiam de Laburnum, desi nu l-am vazut pana acum pe viu. Frumos dar otravitor ...
    Zile frumoase de primavara, Ella !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, a venit si la mine caldura! Yes! :)
      Acest pom este ca si marul vrajitoarei din Alba ca Zapada! :)
      Iti multumesc de urare, Dani! Sa ai zile cu spor în frumoasa ta gradina! :)

      Delete
  6. Glicina e superbă, o frumusețe de salcâm înflorit mov pastelat, ca într-o grădină magică cu elfi (deocamdată a trebuit să las pe Privat postarea, dar îi dau drumul din nou, îți voi explica eu). :)
    E o minune, face acea boltă frumoasă, iar verdele tânăr merge și mai bine cu subtilă nuanță de mov pastel, un lucru care se întâmplă numai primăvara. E superbă postarea ta, aducătoare de soare și gânduri optimiste! Copacul galben e atât de frumos, dar vorba ta, ca mărul Albei! Minunății, natura ni le oferă din belșug, s-o ocrotim și noi! Te pup, o zi senină și frumoasă!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, înteleg! Elfini se pitesc uneori! :)))
      Dar si cand vor revenii ... vor fi tare victoriosi!
      BAFTA! Pupici, dragele mele!

      Delete
  7. Vezi ca a inflorit? Si ce frumoasa este! E soare, sunt alte culori, sunt pasari, e cald si e bine! Sa absorbi razele si sa stralucesti...
    Pupici si mult senin! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, chiar ca trebuie sa-mi refac "depozitul" de vitamin D! :)
      Astazi chiar a fost prima zi de vara, sunt 25 de grade afara! :)
      Sa ai o zi minunata, Suzana draga! Pupici! <3

      Delete
  8. Bună drag amea!
    Wow ce frumoase sunt florile și fotografiile,în sfârșit a venit vara la tine!
    Zile frumoase și călduroase îți doresc,draga mea!
    Pupici,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Elenusi!
      Da, în sfarsit a venit caldura si la noi! :)
      Sa ai o dupa-amiaza placuta, draga mea! Pupici!<3

      Delete
  9. Ca tot scriam eu de glicina inflorita pe dealul cetatii, uite-o si pe „cetatea” ta. Culmea, si eu stiu ca pomul cela e salcam galben, necomestibil, dar vii tu și ne lamuresti de gasesti altceva. La Buzau erau astfel de pomi, dar nu atat de impozanti.
    Eu nu as sti sa recunosc pasari mici. La mine-n cap toate-s pitigoi si vrabii. Lăstun? Pfui, nici nu m-as fi gandit! Randunele avem tot la Buzau, la mama. Cand eram mica, era sub terasa casei unde locuiam zeci de cuiburi și-o mizerie si galagie, dar erau adorabile. Zi frumoasa sa ai, Ella! Mi-am inceput ziua cu tine si potecuta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sincera sa fiu sunt si eu ferutata... nu stiu exact daca este salcam sau nu ... pe Wiki nu îl gasesc în romana, poate din cauza locatiei mele. Habar nu am, dar cum o fii arata tare fain! :)
      Sper ca azi vei avea o zi buna, gata cafeaua? Pupici! <3

      Delete
  10. Si la noi s-a incalzit, dar cica se raceste iar... Vedem ce o sa fie. Desi parca e mai frumos la tine :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) Da este frumos la mine!
      Si aici zice ca de maine ploua! Zic si eu ca tine ... om vedea! :))

      Delete
  11. ...tocmai pe Wikipedia am găsit denumirea în română şi imagini... Asta e! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Probabil ca Wiki la mine nu vrea sa-mi arate limba omana din cauza locatiei... alta explicatie nu am. Merci! :)

      Delete