Monday, 15 May 2017

Citate dintr-o carte - Citate favorite (20)

 
Boris Pasternak, scriitor si poet evreu rus, a scris Doctor Jivago, o carte care ma urmarit multa vreme, sa nu mai vorbesc de film! Nu mai stiu exact de cate ori l-am vazut!
 Cartea lui fusese refuzata de cenzura ca fiind anti-sovietica. A fost organiza o adevarata operatiune secreta a scoaterii din tara a cartii si astfel în 1957 apare în Italia! Un an mai tarziu cartea este tradusa în engleza. Pentru ca si-a reiscat viata si a adus lumii adevarata poveste a vietii în Uniunea Sovietica, ia fost acordat Premiul Nobel pentru literatura. Scriitorul a fost nevoit sa renunte la acest important premiu în urma presiunilor auroritatilor, care îi amenintau familia.

Recunosc, romanul este destul de greoi. Pasternac a introdus multe peronaje ce nu contribuie în vreun fel la actiune cartii. Devin foarte enervante pe parcursul lecturii, dar nici nu le poti ignora pentru ca ele alcatuiesc de fapt romanul. Este un roman de moda veche care nu abunda în romantism si este clar ca acel puti romantism este doar ca o perdea pentru a ascunde dezastrul produs de razboi.
Nu am sa va fac rezumatul cartii, am sa scriu doar unele citate care mie mi-au placut foarte mult. Daca ati citit cartea, astept impresiile voastre, daca nu vo recomand din suflet!

 
♥•✿•♥•✿ڿڰۣ•♥•✿•♥
 
Iuri îi vorbește Larei:
"Eu și cu ține suntem precum primii oameni, precum Adam și Eva, care nu aveau cu ce să-și acopere goliciunea la începutul lumii. Ca și ei, noi doi suntem acum, la sfârșitul lumii, la fel de despuiați și pribegi. Și suntem ultimele vestigii ale acelei măreții infinite, care a fost creată pe lume în mileniile ce s-au scurs de la ei și până la noi, și în memoria acestor minunății dispărute respirăm și iubim și plângem și ne ținem unul de altul și ne lipim eu de tine și tu de mine. "
"Tu şi cu mine suntem ca şi cum am fi fost învăţaţi să sărutăm în ceruri şi trimişi împreună pe pământ, pentru a vedea dacă mai ştim ce-am fost învăţaţi."
"Cu cât iubim mai mult, cu atât vedem o victimă în obiectul adoraţiei noastre."
"Revoluţiile produc oameni de acţiune, fanatici cu ochelari de cal, genii mediocre."

 
♥•✿•♥•✿ڿڰۣ•♥•✿•♥
 
click click
 
♥•✿•♥•✿ڿڰۣ•♥•✿•♥
 
Serialul "Citate favorite", născut în urma unui articol publicat de mine și a conversatiei purtate cu Zinnaida. Daca vreti sa participati tabelul de înscriere îl veti gasi pe blogul Zinei. Serialul are sloganul "Click&Comment Monday" !

♥•✿•♥•✿ڿڰۣ•♥•✿•♥

22 comments:

  1. multumesc de citate, a trecut ceva vreme de cand am citit cartea!

    ReplyDelete
    Replies
    1. a trecut o gramada de vreme... si chiar de cand am vazut filmul! :))

      Delete
  2. nu am citit cartea dar am vazut filmul si nu am cum sa-l uit pe Omar Sharif, absolut superb in acest rol! :)
    dragostea in vremea crunta a razboiului poate razbate dar geu se implineste...

    pup Ella, minunata sa-ti fie saptamana! :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Filmu este tare fain si cel cu Omar Sharife dar si celalat mai nou!
      Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi daca ar fi razboi! Groaznic! Sa ne fereasca Dumnezeu de asa ceva!

      pupici "Cutiuta", saptamana cu spor, draga mea!

      Delete
  3. Ai ales citate care ne-ar putea îndemna să citim cartea, dar experiența mea cu unii scriitori de origine rusă nu este prea ,,, plăcută. E nevoie de răbdare și o anume dispoziție pentru a le citi. Să ai o zi frumoasă, Ella! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mai bine sa vezi filmul pentru ca Acela este tare fain! Asa cum scrie si Pandhora, nu îl vei putea uita! :))
      Zi faina si saptamana frumoasa, Dana draga!

      Delete
  4. Bună draga mea!
    Nu am citi și nu am văzut nici filmul,citatul mi-a plăcut foarte mult.
    Îți doresc o zi caldă și o săptămână cât mai frumoasă!
    Pupici cu mare drag,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imi pare rau ca nu ai vazut filmul ... este foarte frumos!
      O saptamana linistita îti doresc!
      Pupici si îmbratisari!

      Delete
  5. Pur si simplu nu stiu daca am citit-o. E jalnic, nu??? :(
    Citatul ales este deosebit, dar ultima propozitie mi se pare remarcabila.
    Mai ales ideea de genii mediocre...

    O saptamana minunata alaturi de cartile preferate! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu este jalnic ... este de plans! LOL :)))
      Poate daca ai sa vezii ceva din fim îti vei aduce aminte. Prefer filmul, cartea este foarte greoaie de citit! :)

      Sa ai o saptamana minunata, draga Suzana! Pupici! <3

      Delete
  6. Primul citat imi place tare mult. :) Cel cu revolutiile imi agita celulele cenusii - stiam eu ca nu-i ceva ok cu revolutiile, de la un punct incolo. :)

    Cred ca ar trebui sa vad filmul - nu pentru ca mi-a placut "coloana sonora" ascultata pe link - ci pentru ca nu l-am vazut. Apoi... e mai usor sa vad filme dupa cartile autorilor rusi decat sa le citesc/recitesc - dupa caz. :)

    Iti doresc, cu drag, sa ai o saptamana buna-buna! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu am asa o relatie de dragoste/ura cu cartile rusesti! Unele imi plac pentru ca contin o descriere frumoasa a timpului, a locurilor unde se petrece actiunea, unele ufff ... sunt plictisitoare!Doctor Zhivago este pe la mijloc ... dar am vazut filmul si am facut foarte bine! Cat despre Revolutie si geniile mediocre ... e plina Romania! :)))
      Sa ai o seara faina si o saptamana fantastica! Pupici!<3

      Delete
  7. Nu am citit cartea și nici nu o voi citi, dacă este cum ziceți voi. Am văzut filmul și mi-a plăcut foarte mult.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si cartea este frumoasa desigur, dar greoaie la citit1 Filmul nici nu mai stiu de cate ori l-am vazut! :)

      Delete
  8. am văzut filmul... citatul ales este frumos scris !
    poate că am să mai văd o dată filmul, acum că mi-ai adus aminte - îl am pe cd... felicitări pentru postare !
    pupic!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Filmul este frumos! Merita revazut! Merci!
      Pupici!

      Delete
  9. Am citit cartea cu mult timp in urma, pardon..cred ca am reusit a o citi daca se pune la socoteala faptul ca treceam peste multe pasaje, dar, in schimb, am vazut ambele ecranizari, insa cred ca sunt de moda veche caci tot cea cu Omar mi-a placut mai mult, sau poate unde actorul semăna cu tata, habar nu am. Sa stii, ca in film au reusit sa dea parte romantica povestii, poate mai mult decat a facut-o autorul. Citatul e perfect, iar faza cu premiul refuzat nu o stiam. Te imbratisez, Ella!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii ca nici eu nu am citit chiar fila cu fila! : Asa cum am scris si în postare, cartea este tare grea de citit! Da, filmul cu Omar este mai fain, dar mai este si alt film? Eu stiu ca ce am mai fost facut sunt mini seriale. Nu stiu ... cel cu Omar l-am vazut de o gramada de ori ... ai, ai ,ai, Adriana si ce tineri eram ... Eu cred ca aveam 16-17 ani atunci! Vai, ce trece timpul!

      Delete
    2. Da, mai e ecranizarea din 2002, cu tipa care a jucat in Piratii din Caraibe. Uite, las link aici. Nici nu stiu cand l-am vazut prima data pe cel din 1965. Cred ca dupa Revolutie, sau cu putin inainte pe vreo caseta video. Ai mei erau tare ciudati, nu am avut pic de educatie muzicala. De filme ce sa mai zic? In anii 90 cred ca am vazut filme, cam cat as sta pe net acum. Pfui, ce schimbari. http://www.cinemagia.ro/filme/doctor-zhivago-doctor-jivago-11808/

      Delete
    3. Ei uite ca ala din 2002 mi-a scapat si pe IMDB îl numeste mini-serie! Tu stii cum e ... prima dragoste nu se uita, asa si eu cu cel din '65! :)) Cred ca parintii tai semanau cu ai mei dar asta este o alta.. poveste! :))

      Delete
  10. Oare stii cat de mult imi place romanul asta!? Atat de mult ca nu am cuvinte sa ma exprim. Ma bucur ca ai scris despre el.

    ReplyDelete
  11. Imi pare bine ca ti-am facut o placer! <3

    ReplyDelete