Monday, 1 May 2017

Citate dintr-o carte - Citate favorite(18)

 
O carte de care chiar am fost placut surprinsa este "Ghici cine moare primul", de M. J. Arlidge. Nu sunt mare fan al romanelor politiste, dar acest triler chiar merita citit! Cartea are în prim plan o serie de crime care se aseamana între ele. Criminalul închide doua persoane în locuri izolate iar singurul lor mijloc de scapare este de a se împusca între ele, astfel ramanand doar un supravietuitor!

Mi-a placut foarte mult stilul autorului de a ma prinde în mrejele actiunii romanului, felul de a ma face din ce în ce mai curioasa cine este crimunalul si sa aflu care este legatura dintre victime. Identitatea criminalului este foarte interesanta si niciun moment nu m-am gandit cine ar putea fi.

Helen Grace, protagonista, este cea mai tânără femeie care a ajuns inspector-detectiv. Este inteligentă, ambiţioasă, apreciată şi respectată de către colegi. M-a acaparat atat prin povestea ei cat și prin modul ei de a acționa atunci când vine vorba de o ancheta.


°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°

"Există o sumedenie de momente într-o viaţă de om când trebuie să alegi dacă te deschizi ori te ascunzi adânc. În dragoste, la serviciu, în familie, cu prietenii, sunt clipe când trebuie să decizi dacă eşti pregătit să-ţi arăţi adevărata fire."

"Helen se contruise cu bună ştiinţă ca o enigmă. Avea o carapace groasă pe care o prezenta lumii şi care o definea – solidă, rezistentă, incapabilă de ezitări sau regrete. Ea ştia prea bine cât de departe de realitate era această imagine, dar uimitor de multă lume o lua de bună. Întodeauna ne punem mai degrabă la îndoială pe noi înşine decât ne îndoim de ceilalţi, iar majoritatea colegilor şi iubiţilor ei de ocazie păreau să creadă în imaginea de poliţistă dură şi dedicată carierei, pe care n-o puteai şoca, speria sau intimida. Cu cât trecea mai multă vreme de când juca acest rol, cu atât o luau ceilalţi mai în serios, şi, astfel, căpătase o aură aproape supranaturală, mai ales printre poliţiştii în uniformă."

"Helen ştia toate acestea şi s-a oprit acum să-şi tragă puţin răsuflarea, aflată pe punctul de a distruge acest obiect al idolatriei pe care-l crease pentru ea. Să se deschidă faţă de alţii în clipa aceasta era alegerea corectă, care putea salva vieţi, dar reprezenta un sacrificiu pentru Helen, fiindcă scotea la iveală întâmplări şi decizii adânc îngropate."

°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°

Charlene Charlie Brooks este o politista care face parte din echipa Helenei, însa daca te aşteptai la o relaţie de camaredenie şi încredere, vei avea parte de cateva surprize. Desi Helena este idolul ei si Charlie îsi îndeplineşte cu sarguinţa toate sarcinile primite, legatura dintre ele două este tensionata. Îi place meseria, să fie în centrul acţiunii, dar naivitatea ei o va costa în momente cheie, cand o singura clipa de ezitare poate duce la o noua victorie pentru criminal.
 
°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°
 
"Încrederea e un lucru fragil - greu de castigat si usor de pierdut!"

°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°

Ghici cine moare primul este un thriller psihologic imprevizibil şi complex. Romanul este destul de violent, iar pentru persoanele mai sensibile nu o sa fie o lectura usoara. Pe mine ma captivat atat de mult ca am trecut destul de usor peste asta.
Recomand aceasta carte! Mi se pare destul de palpitanta pentru a va acapara atentia. Buna de citit într-o zi gri cu ploaie sub un pled cald si cu un ceai langa! :))
 Acum citesc urmatoarea parte din aceasta serie care se anunta la fel de interesanta!

°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°

"O nouă răpire, așadar. Încă și mai ciudată decât prima. Doi bărbați în toată firea, inteligenți, puternici și capabili să-și poarte singuri de grijă se topiseră în văzduh."

"Oprește-te, te rog, oprește-te! Îi îndesa ceva în gură, striga la ea. De ce? Cu ce greșise? Apoi "Ella" s-a uitat la Anna. Parcă era o cu totul altă persoană. Avea o privire de gheață și un surâs încă și mai înghețat. S-a apropiat de Anna. Anna simțea că dă în clocot în interior, dar trupul ei inutil era înțepenit și neajutorat. Pe urmă femeia i-a pus fetei o pungă în cap și s-a făcut întuneric."

"Martina. Zăcea acolo, neclintită și țeapănă. Veniseră două, iar acum pleca una singură. Caroline a zăbovit în prag. Câtă vreme rămânea înăuntru, era o victimă. Odată ce pășea afară, devenea o criminală."

"De ce? Pentru că este așa de șireată, așa de organizată și în același timp extrem de subtilă. Cum își alege victimele? Și de ce? Urăște ambele persoane răpite sau doar pe una singură? Cum poate să prevadă rezultatul? Îi pasă care moare și care trăiește? De ce tocmai acestea? Ce i-au făcut?"

"Helen se construise cu bună știință ca o enigmă. Avea o carapace groasă pe care o prezenta lumii și care o definea - solidă, rezistentă, incapabilă de ezitări sau regrete. Ea știa prea bine cât de departe de realitate era această imagine, dar uimitor de multă lume o lua de bună. Întotdeauna ne punem mai degrabă la îndoiala pe noi înșine decât să ne îndoim de ceilalți [...]"

°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°

Serialul "Citate favorite", născut în urma unui articol publicat de mine și a conversatiei purtate cu Zinnaida. Daca vreti sa participati tabelul de înscriere îl veti gasi pe blogul Zinei. Serialul are sloganul "Click&Comment Monday" !

°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°
 
❤░W░O░N░D░E░R░F░U░L░❤
❤________________________❤
GOOD Week!
ܓ ♥ ✿ܓ

22 comments:

  1. Multumesc, Ella! E o idee buna - indemnul vostru la lectura, sper sa am si eu timp pt asa ceva.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt convinsa ca ai citit foarte mult la viata ta, urmeaza doar sa faci un mic rezumat si sa pui un citat, doua ... :)

      Delete
  2. Nu îmi prea plac asemenea personaje ca Helena. Seamănă prea mult cu mine...

    Să ai o săptămână excelentă, dragă Ella!

    ReplyDelete
    Replies
    1. OK! Deci tu esti cea mai tanara .... LOL

      Cu tot dragul, sa-ti fie saptamana frumoasa si linistita!

      Delete
  3. Multumesc, draga mea!!'💋💋💋 52

    ReplyDelete
    Replies
    1. Special day, special person ...
      Happy bday!!!!

      Delete
    2. ce bine ca te-am pierdut in stratosfera! :) 👀🎶

      Delete
  4. O carte interesanta. Sunt amatoare de gen. :) Am vazut cateva filme pe teme ca aceasta si e... cumplit sa fii intre cei "puşi sa se ucida" - acele momente sunt mai mult decat un test de supravietuire, sunt un test de umanitate.
    "Inauntru e victima, afara e criminala" - teribil gand, dar afara ar fi si victima... pe veci, pentru ca ar ramane, probabil, "un mort viu" dupa o astfel de experienta.

    Iti doresc, cu drag, sa ai o saptamana minunata. Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii ca m-am gandit la tine cand citeam cartea :)) ... Cand ai timp, citeste-o, este interesanta! :)

      Saptamana cu spor dar si cu odihna! Pupici! <3

      Delete
  5. Abia acum îmi dau seama că nu am mai citit o carte poliţistă de multă, multă vreme. Pare interesant ceea ce ne propui tu. Să ai o săptămână frumoasă! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nici eu nu sunt amatoare de carti politiste, dar asta mi-a placut si sa vezi urmarea ... :))
      Saptamana cu spor, draga Dana!

      Delete
  6. interesante întotdeauna romanele poliţiste !
    două tipuri de persoane ce şi-au construit ''carapacea'' şi interiorul este nebănuit de cei din jur... bineînţeles că o voi admira pe poliţistă !
    nu ştiu despre alţii dar şi eu mi-am format, treptat, ''carapacea'' mea sub care se ascundea un alt fel de a fi - dar aşa mă puteam proteja de cei pe care îi întâlneam, cel mai adesea, la locul de muncă şi de care nu ştiam multe... de când sunt acasă, aici la căsuţa noastră, am ieşit de sub ''carapace''...
    felicitări pentru cartea prezentată !
    pupic !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iti doresc o saptamana cu mult spor! :)
      pupici!

      Delete
  7. Bună draga mea!
    Interesantă carte,nu am citit-o,îmi plac romanele ușor de citit și nu violente,oricum îți mulțumesc pentru recomandare!
    Săptămână ce a început să-ți fie frumoasă și călduroasă,draga mea!
    Pupici cu mare drag,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa ai o saptamana minunata, Elenusi draga!
      Pupici!

      Delete
  8. Cartile politiste clasice sau nu imi plac mult de tot. Cred ca totul a inceput in scoala cand citeam pe nerasuflate tot ce era de gen.
    Acum sunt atat de multe traduceri, ca e chiar greu sa alegi. Asa ca imi pare buna recomandarea ta. Uneori insa stau sa ma gandesc daca acest gen de carti s-au inspirat din viata, sau situatia este inversa... :D
    O saptamana frumoasa si vesela, plina de lecturi placute. Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Este foarte greu de definit de unde se inspira autorii care scriu carti politiste! Sincera sa fiu eu nu prea sunt fan astfel de carti, dar ne avand ce citi ... :)) Si cartea asta are urmare asa ca mi sa parut interesanta! :)
      Multumesc pentru urare! Si saptamana ta sa fie plina de ... imaginatie! Pupici! <3

      Delete
  9. A good summary. I love intrigue novels!
    Hugs!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! Me too ... :)
      Hugs!

      Delete
  10. Ce ceainic minunat ai! Este de-a dreptul divin! Sa bei si pentru mine un ceiut din el!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok! M-am jertfit o data si pentru tine! :)))

      Delete