Sunday, 14 May 2017

Din Jurnalul lui Jackie... Clubul Condeielor Parfumate(4)

Prolog

Linnet Ridgeway pare să aibă tot ceea ce îşi doreşte o femeie: frumuseţe, bani, inteligenţă, deşi cei din jurul ei nu cred că e drept să beneficieze de toate odată. Jacqueline de Bellefort (Jackie)este prietena ei cea mai bună şi fiind îndrăgostită şi disperată apelează la Linnet pentru a-i oferi un post logodnicului său Simon Doyle. Cum Linnet obţine de obicei tot ceea ce îşi doreşte, uită de prietenia sa cu Jackie şi se căsătoreşte cu Simon, plecând apoi în luna de miere în Egipt. Aici îşi întâlneşte tutorele şi mai multe persoane care se dovedesc a avea interese faţă de ea si surpriza, o întalneste si pe Jackie. Din păcate în această călătorie se sfârşeşte tragic. Cine a omorât-o pe Linnet? Să fie Jackie? Să fie tutorele? Să fie o altă persoană de pe vas? Cercetarea amănunţită a crimei făcută de Hercule Poirot-detectiv şi subtil psiholog dezleagă mai multe interese din jurul ei. Perspectiva pshihologică şi indiciile lui Poirot ne ţin cu sufletul la gură până la ultima pagină a romanului, finalul fiind neaşteptat ceea ce susţine afirmaţia Agathei Christie "Moarte pe Nil" este unul dintre cele mai reuşite romane".
Sa presupunem ca au fost gasite niste file dintr-un jurnal a lui Jackie.

Din Jurnalul lui Jackie...


joi, 25 aprile 1929

Linnet , această ființă cu demoni și îngeri, se plângea acum că nu-l regăsește nici pe unul, nici pe celălalt. În căutarea ei disperată nu a putut descoperi decât umbre ale acestora, însă nu a reușit să-i învăluie sau măcar să le absoarbă respirația. Noroc că a descoperit un alt parfum! Shalimar de la Guerlain! Cum nu-l stiti? Un nou moft frantuzesc! Sinceră sa fiu îmi place cum miroase parfumul dar din cauză că o urasc acum pe Linnet, nu pot să sufăr nici parfumul.




Notele de varf ale acestui parfum sunt citrice, mandarin, cedru, bergamot si lămâie; notele de mijloc sunt stânjenel, paciuli, iasomie, vetiver si trandafir; Notele de baza sunt Leder, lemn de santal, opoponax (Gompastinaak), mosc, zibeta, vanilie, boabe de tonka si tămâie Ah! Oribil! Imi dă deja frisoane doar când scriu...

Si pe langă parfum, si-a comandat si o gramadă de haine noi pentru că vrea sa plece.. vor sa plece, într-o croazieră în Egipt. Accentul hainelor a rămas pe formele ei femininei, fuste largi cu o talie înaltă.... Desigur că vrea sa atraga privirile si mai mult
 

Da, vor pleca în luna de miere si mie îmi plânge sufletul ... Nu se simțea prea pierdută cand a dat cu ochii de mine; asta cu toată dezordinea prezentă atât în cadrul vieții ei sociale, cât și în intimitatea personală. Când mi-a promis că îl va ajuta pe Simon a fost totul o minciună! Se purta asemenea unui artist al cărui spațiu reprezintă un haos pentru cei incapabili să-și potrivească elemente ale acestei lumi. Nici măcar această neînțelegere din partea celor ce o văd nu părea să o deranjeze teribil. De multe ori era nevoită să asculte lamentări din partea celorlalți, cei care erau preocupați de felul în care sunt percepuți. Ea era de părere, cel puțin de când a descoperit că cei mai mulți dintre aceia, pe a căror părere se baza nu sunt decât niște instrumente care o zăpăcesc și o fac să-și piardă potențialul. Or ea era o ființă care considera că potențialul său nu trebuie îngropat. Dar se înseală, pentru că nu stie în ce urzeală a intrat, prostuta!

Sambata, 27 aprilie 1929
Am aflat cu ce cursă vor pleca si am hotărât să mă duc dupa ei, sa le stau în coaste! Si ca să o enervez si mai tare mi-am cumpărat si eu un parfum. Candide Effluve, tot de la Guerlain! Mă consideră o sarantoacă pentru că parintii mei au pierdut banii dar nu stie ea sursa mea de venituri si nici nu stie planul meu ... al nostru! Ah, cat îmi lipsesti, dragul meu!


Să revin la parfum, este superb! Mult mai plăcut decât al ei! Compoziția lui este oriental-florală, că doar mergem în Egipt, cu o bază impetuoasă de vanilie. Este foarte complex si include note de bergamot, lamaie, ylang-ylang, liliac, iasomie, radacină de orris, angelică, patchouli, vetiver, benzoin, boabe de tonka, heliotrop, chihlimbar si desigur vanilie. E sublim! sunt curioasă cum va reactiona câd ne vom întalnii în prima seară la balul de receptie!

 
Si ca lovitura să fie si mai mare, mi-am luat câteva rochii de seară. Sunt în mare vogă acum rochiile cu spatele gol si taietura asimetrică. Am ales din o gramada de materiale acel lamé metalic! Mi-am ales o forma noua de maneci denumita "maneca fluture" si uite asa umerii mei vor fi un pic mai largi ... ce dacă sunt scundă, voi avea prestantă! O parte din pantofii si pălăriile mele le stii deja.



Iar pentru seara "trumfătoare". dragul meu mi-am luat o lenjerie fină ... numai din dantelă, desi stiu că voi fi tasfatată de tine după aceea!

 
De altfel, cel mai mult mă bazez acum pe autocunoaștere și pe intuiție, pe emoții, dar cel mai mult pe senzații. Acestea nu mă vor trăda! Sunt mândră de această reușită: aceea de a nu lăsa ca împăcarea, înțelegerea, armonia, poate chiar fericirea să o cuprinda pe draga de Linnet! Clepsidra e întoarsă din nou... sa înceapa jocul ...

Joi, 10 mai 1929
Fragment dintr-o călătorie...


De la Khartoum, Nilului îsi face albie prin deșertul sudanez pana în Egipt. Această țară a fost din cele mai vechi timpuri complet dependenta de râu. Cea mai mare parte a populației trăiește pe malurile Nilului. Aproape toate vestigiile culturale și istorice ale Egiptului Antic sunt localizate pe bazinul fluvial. Apa Nilului curge spre nord, cu o viteza aproxi,ativa de 300 de milioane de metri cubi pe zi. De la izvor si pîna la gura de varsare, ar fi o călătorie de aproximativ trei luni....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Postarea se înscrie la Clubul Condeielor Parfumate, club initiat de Mirela Pete

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Astazi se sarbatoreste în Olanda, ziua mamelor! Nu as vrea sa las aceasta zi sa treaca fara sa nu va doresc multa sanatate, iubire si sa aveti multe bucurii de la copii vostri!
Fijne moederdag !!! ♥

30 comments:

  1. Bună dimineața la cafea, dragă Ella!
    Eu nu înțeleg de ce spui că n-ai înțeles...Nu doar că ai înțeles perfect psihologia persoajelor, dar le-ai adus acestora ceva din tine, trăiești, parcă, alături de ele aventura unuia din cele mai citite și îndrăgite romane polițiste ale Agathei Christie și parfumurile aduse de tine în prim plan sunt printre cele mai iubite din acea vreme, folosite doar de cei bogați. Îmi place că ai adăudgat și modă, lenjerie, de toate, ai re-creat atmosfera din roman și din film, dar ce mai, din acei ani! :)
    Te felicit, Ella dragă, după commentul lăsat la mine, n-aș fi crezut că ai scris ceva atât de savuros! Am citit și recitit...Știi, tu ești unul dintre personaje, care vede și aude tot, ba chiar simte parfumurile. Și nu contează că Linnet folosea Shalimar, poate să-ți placă în continuare, ea fiind doar un...personaj de roman. Iar Jaqueline de Bellefort și-a ales minunat parfumul, știm că era inteligentă, minionă, ușoară și curajoasă. Și, mai ales, îndrăgostită.
    De Ziua Mamei, îți doresc sănătate și fericire, sunt cele mai importante, să ai în continuare numai bucurii, să fii mereu mama iubită și iubitoare care ai fost până acum! Fijne moederdag! Happy Mother's Day! Te pup, să ai o duminică de vis! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna dimineata, draga Mirela!
      Iti multumesc de apreciere! Daca nu am putut intra in totalitate în film, am zis ca poate "o fila de jurnal" ma scoate din încurcatura... Si uite asa cand cautam informatii despre acei ani, m-am întalnit cu moda timpului, cu ce fel de lenjerie purtau ...:))
      Anii '20' îmi sunt dragi, în acea perioada sa nascut mama mea. A fost o diferenta mare de ani între mine si ea, pentru ca eu am fost "facuta" cand ea aproape îsi pierduse speranta ca va mai avea copii, avea aproape 40 de ani. Happy mom's day too ...♥
      Sa ai parte de bucurii, iar Enya sa aibe parte de mult succes anul acesta, pentru ca merita! Pupici! <3

      Delete
    2. Mulțumesc din suflet, inimă de aur! Așa să fie! :P
      Povestea ta e foarte apreciată pe Clubul Condeielor Parfumate, pagina de fb, iar asta pentru că foarte reușită! Te pup, o săptămână minunată!

      Delete
    3. Wow! :) Ai pus pe FB povestea mea? :)

      Delete
  2. Interesant felul în care ai ales "să pui în scenă" o parte a romanului, ce denotă documentare asupra tuturor detaliilor importante, a Nilului, a modei din acea vreme, a parfumurilor. Ţi-a ieşit de minune articolul! ... stai să vezi ce mi-o ieşi mie... Sărbătoarea de astăzi să-ţi fie frumoasă, cu bucurii! La mulţi ani de ziua mamei! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur tare mult ca ti-a placut ceea ce eu am scris aici! Abia astept sa te citesc! :) Iti multumesc si pentru urare! Nu stiu daca tu esti "o mamica" dar stiu sigur ca ai o mamica! La multi ani de ziua mamei! <3

      Delete
    2. Sunt o mămică a unui băieţel ce tocmai a împlinit 11 ani. Mulţumesc!
      Ai profil de G+ sau Fb?

      Delete
    3. Sa-ti traiasca baietelul si sa te bucuri de el! La multi ani, înca o data, de ziua mamei!Dana draga, nu am nici una nici alta ... :))

      Delete
  3. Wow ce postare tare ai facut! Scrii o carte? :)
    La multi ani de ziua Mamei, sa fii iubita si pretuita!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc de apreciere! <3
      Uite, sa stii ca acum îi înteleg perfect pe autorii de carti! Nu este numai faptul ca "ai o idee" si o scrii pe hartie ... îti trebuie foarte multa documentatie, mai ales cand scrii de o anumita perioada! Happy mom's day too ... Sa-ti creasca puiul mare! <3

      Delete
  4. La multi ani de Ziua Mamei, sa fii mereu iubita!
    Am citit fermecata ce ai scris.
    Ai intrat atat de firesc in atmosfera romanului, ai recreat atmosfera in jurul personajelor punctand cu discretie acele aspecte care le contureaza prezenta, de la parfumurile sofisticate la lenjerie, haine la moda si nu in ultimul rand, ai integrat povestea in poveste...felicitari! ❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iti multumesc, draga mea draga!♥
      Mi-a trebuit ceva timp sa "dezleg misterul"! :) De ceva vreme ma tot gandeam cum si ce, pentru ca tema a fost o adevarata provocare, dar ma bucur ca am reusit sa te surprind într-un mod placut! Sa ai o duminica placuta! Pupici!<3

      Delete
  5. Bună draga mea!
    La mulți ani de Ziua Mamei,să fii iubită și adorată de cei dragi!
    Mi-a plăcut tare mult cum ai scris,povestești atât de frumos...sincer îmi pare rău că s-a terminat,mulțumesc mult pentru superbă lectură(ca să o numesc așa)!
    Îți doresc zile frumoase și fericite și o săptămână minunată!
    Pupici cu drag,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc, Elenusi!
      Si tie La multi ani! Imi pare bine ca ti-a placut postarea mea! :))
      Duminica placuta în continuare! Pupici!<3

      Delete
  6. ce uşor aluneci în lumea maginaţiei - ocazia oferită de ''Clubul condeielor parfumate''!!! mă uimeşti de fiecare dată - scrii atât de frumos ! felicitări şi pupic de ziua mamei !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iti multumesc de apreciere!
      Iti doresc o seara placuta si o saptamana cu spor! <3

      Delete
  7. La multi ani de Ziua Mamei! <3

    M-ai cucerit cu "filele de jurnal"! Vine ca un fel de completare la film. Iti admir rabdarea pentru "documentare"; ai realizat "un episod nou". :) Prin cuvintele si imaginile alese ai reusit sa descrii atat de plastic atmosefera incat am "vazut" inclusiv miscarea personajelor, privirile; le-am simtit parfumul... Ce sa mai tot scriu?! :) Pe scurt: EXCELENT!

    Iti doresc sa ai o saptamana minunata! Zi frumoasa, Ella draga! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Diana! <3
      Trebuia sa scriu ceva, trebuia sa gasesc sa ma ancorez de un subiect! Asa cum stii nu sunt amatoare de carti (filme) politiste... :))) Ma bucur tare ca ti-a placut!
      Sa ai o seara fantastica si o saptamana deosebita! Pupici! <3

      Delete
  8. Sper ca ai petrecut frumos sarbatoarea de azi! La Multi Ani de Ziua mamei! Si multa dragoste mereu si mereu! :)
    Cat priveste povestea parfumata, ai reusit o abordare inedita a povestii. Imi place mult ideea jurnalului!
    O duminica frumoasa sa ai! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iti multumesc si de urare si de apreciere si de fapul ca m-ai citit! :) Sa ai o seara frumoasa si o saptamana cu mult spor, Suzana draga! Pupici! <3

      Delete
  9. Postarea ta m-a ucis! Ai inglobat aici tot ce ador.

    P.S. Sa stii ca nu ma supar daca mai faci astfel de postari :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai nai, ca nu te-am ucis din moment ce scrii ... :))
      Mi-ar place sa scriu astfel de povesti dar nu asa singura... sunt din ce in ce mai putine fete care scriu la poveste! :((
      Data viitoare scrii si tu? :)

      Delete
  10. citrice, mandarin, cedru...imi place si imi place si cum ai scris! o saptamana parfumata sa ai!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parfumuri frumoase care au rezistat în timp! :)
      Si saptamana ta sa fie frumoasa si calduroasa! :)

      Delete
  11. Draga mea, draga! Primesti urare de bine și frumos și după ce a trecut aniversarea cu ziua mamei? In definitiv, mamă esti in fiecare zi, asa ca iți doresc sa te bucuri de sanatate si realizari din partea celor dragi.

    Desi povestea a fost anuntata cu ceva timp, am facut greseala sa citesc din nou romanul, saptamana trecuta, sa vad filmul, dar nu ecranizarea cu Mia Farow pentru ca nu mi s-a incarcat pe laptop, și sa va citesc pe voi. Am ramas fermecata de originalitatea ta, de faptul ca ai amestecat acele piese vestimentare cu fila de jurnal, ca ai pus povestea pe scurt dar si arome de parfum bun, suficiente toate sa ramai adanc in roman. Cu toate informatiile de la Mirela, pot spune ca s-a creionat tema perfect. Eu cred ca doar acum nu a fost vreme de scris, caci celelalte povesti parfumate au insumat 18-19 bloguri. Te imbratisez si-ti multumesc pentru emotii. Saptamana frumoasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Adriana,
      Iti multumesc pentru urari si pentru apreciere! Eu una nu am citit nici romanul si nu am vazut nici filmul! Am citit doar cateva rezumate pe net. Nu este genul meu de carte (si de film)! Darrr ... :)) pentru ca sunt membru al grupului Condeielor Parfumate, nu am vrut sa dezamagesc pe nimeni. Mi-a trebuit un pic ca sa imi fac documentarea, dar sper ca nu am dezamagit pe nimeni cu povestea mea! :) Pupici, sa-ti fie saptamana cu spor!

      Delete
  12. Tu? Sa dezamăgesti? Esti autentică, sinceră și directa. Te stiu de putina vreme, dar parca te-as sti din totdeauna. Regret ca nu am apucat a scrie, am inceput, insadaca nu am scris in timpul saptamanii, eu sambata si duminica nu intru pe bloguri, nici măcar pe al meu. E timpul meu in real, oricat as aprecia ca ceilalti iși rup din timpul lor pentru cuvinte parfumate. Tot respectul meu catre voi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adriana, dar mai poti scrie ... tabelul la Mirela pe blog mai este deschis! Hai fa-o te rog, Povestitoareo! Imi place asa mult cum scrii! Please!:)

      Delete
  13. ..l-a inchis Mirela azi. In plus, ce am creionat..voi include intr-un alt articol, candva, penntru ca voi ati spus cam totul despre parfumuri, eu voi scoate, sper, altceva, din tot ce mi-a ramas in minte. Multumesc. Si oricum, nu-mi iese timpul liber. Asta seara e tarziu, maine sunt plecata pana tarziu in noapte. Seara buna și multumesc pentru tot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh ... nu am stiut! Oricum, de la mine ai o îmbratisare calda si îti doresc succes maine în tot ceea ce faci!♥ Multumesc si eu!

      Delete