Friday, 12 May 2017

Gatitul nu este pasiunea mea - Lamingtons

 
Lamingtons, prajiturelele din Australia, sunt facute din bucatele de chec înmuiate în ciocolată, apoi tavalite prin nucă de cocos rasă. Această delicatețe tipic australiana o gasesti foarte des si în bucătăria olandeză!

 
Ingrediente pentru aproximativ 12 bucăți

175 de grame de făină
Praf de copt 2 1/2 linguriță / 12 gram
165 grame de zahăr
125 g de unt, la temperatura camerei,
2 oua
90 ml. lapte
10 ml. esenta de vanilie

 
Ingrediente pentru glazura de ciocolată-cocos

250g zahăr pudră
25 g de pudră de cacao
60 g unt
75 ml. apă caldă de fierbere
Esentat de vanilie 1/4 linguriță
nucă de cocos rasă

 
Accesorii

forma de copt de 20 cm. x 30 cm

Mod de preparare

Preincalziti cuptorul la 180°C. Se unge tava ușor cu ulei de nuca de cocos si se tapeteaza cu hartie de copt. Faina, praful de copt, zahărul, untul, ouăle, laptele și esenta de vanilie se pun intr-un castron mare. Se amestecă cu un mixer timp de 8-10 minute, până când devine un aluat neted. Se toarnă aluatul în tava de copt si se coace timp de 20 de minute în cuptor. Daca trece de testul cu scobitoarea, checul este coapt. Daca nu, îl mai puneti pune câteva minute în cuptor. Se lasă checul să se răcească complet. Se va raci mult mai repede daca îl asezati pe un gratar, decat daca îl veti lasa în tava.



Între timp faceti glazura de ciocolata.. Se cerne zahărul pudră și pudra de cacao într-un castron și se daugă untul. apa fierbinte și esenta de vanilie. Se amestecă cu mixerul pana se incorporeaza totul si se face ciocolata.. Se taie laturile checului. Se presara nuca de cocos ras pe o farfurie. Laturile taiate se mai taie o data în bucăți de aproximativ 4/9 cm. și se înmoaie aceste bucăți în ciocolata. Se ravalesc apoi prin nucă de cocos rasă și se așeza pe un gratar pana ce glazura se întareste putin. Continuati cu taiatul checului in bucațele pana se termina. Vor rezulta aproximativ 12 bucati. Depinde foarte mult ce tava folositi. Am gasit pe You Tube un filmulet care foloseste aproximativ aceleasi gramaje ca si mine. Tot pe You Tube veti gasiti o gramada de variante.

 

22 comments:

  1. Yummyyyy! :)
    Pentru cineva care n-are ca pasiune gatitul te descurci excelent! :)
    Si in Ro se face deliciosul acesta. :) Cand eram pustoaica mama facea destul de des prajitura aceasta (nu mai stiu cum ii ziceam noi). E moooortaaaaala! Am uitat complet de ea! Multumesc pentru reamintire.
    Noapte buna! Si zi frumoasa! :) Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Diana! :) Intre timp sa facut dupa-amiaza... :)
      Nu am stiut de aceasta prajitura pana cand am venit aici. Innainte de 90 era greu sa gasesti nuca de cocos. Sper ca te-am convins si te apuci sa o faci ... :)))
      Dupa-amiaza placuta, Diana draga! Pupici!<3

      Delete
  2. Mama le face, de cand eram mici, le spunea Tavalite :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai o amintire delicioasa de la mama ta! :)

      Delete
    2. Sa va fie de bine! :))

      Delete
  3. Ți-au ieșit foarte bine, poți să te apuci de gătit! ;) :) Cunosc prăjitura aceasta din adolescență, odată cu bișnița de pe vremea comunistă, când se aducea
    de vânzare nucă de cocos răzuită! :))) Îi zicea prăjitură cu nucă de cocos, simplu, și rețeta era un pandișpan tăiat dreptunghiuri, muiat în sirop de cacao și tăvălit prin nucă de cocos. O facem frecvent pentru că e bună și parfumată. Poftă bună și un weekend superb, dragă Ella! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Mirela! Ce fain daca ma pot apuca de gatit! :))))
      Uit eu nu am avut sursa de "bisnita" :)) Am descoperit nuca de cocos aici in Olanda! Ah mai, asa îi zice, pandispan! Acum chiar ca mi-ai facut pofta! Hahahaha...
      Si weekendul tau sa fie excellent! Ne "vedem" duminica! Pupici!

      Delete
  4. nu am mancat asa ceva, nu m-as da in laturi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. este tare buna prajitura! cand mai fac, vii? :))

      Delete
  5. Bună draga mea!
    Ți-au ieșit excelent,să nu mai spui că nu te pricepi la bucătarie!
    Îți doresc un weekend dulce și mult soare!
    Ieri m-am bucurat de soare, dar astăzi nu prea se vede!
    Pupici cu drag,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu am zis ca nu ma pricep ... am zis ca nu este pasiunea mea! Daca se inventeaza pastila in loc de mancare, eu sunt primul client! Hahahaha ... Noi avem soare si în sfarsit si caldura! :))
      Weekend placut! Pupici! <3

      Delete
  6. Si eu o stiu, dar pandispanul meu e putin diferit, are in compozitie caramela. Eu le fac cuburi, ca sa fie exact cat o imbucatura :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. si ne dai si noua reteta ta de pandispan cu "caramela" :))

      Delete
  7. Cred ca si eu m-as incumeta! Pare relativ usor.
    Si arata tare pufos. Multumesc de reteta, Ella draga!
    Un weekend inspirat sa ai! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca îl faci sa ni-l arati si noua, ok? :))
      Weekend placut, Suzana draga! Pupici!<3

      Delete
  8. Tot sub denumirea de tăvălite cunosc şi eu o prăjitură asemănătoare, parcă fără cacao, dar merită încercată şi reţeta ta. Ar trebui să mai fac şi eu câte ceva dulce... Weekwnd cât mai dulce să ai, Ella! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Probabil ca sunt o gramada de retete ... :))
      Si weekendul tau sa fie ... pudrat cu zahar! :)))

      Delete
  9. Sa stii ca si la noi in familie se face ceva asemanator si le zicem tavalite. Mie una nu prea imi plac, prefer prajiturile cu fructe. Dar tatal meu e topit, le adora.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asta e! Nu poti multumii pe toata lumea! :)))

      Delete
  10. Cu tot cu cacao, insiropata perfect o facea si mama cu nume de tavalita. Mi-o trimitea la internat, in cutii goale de pantofi și o invelea cu nuca pentru ca eu urasc nuca de cocos, spre disperarea sotului care iși cumpara bounty mereu. Tarziu a realizat ca e avantaj ca nu mananc cocos, ca nu imparte cu mine ciocolata. Exact ca ceilalti, nu te omori..zici tu..dar arata minunat australianca ta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zici ca nu-ti place cocosul? Sincera sa fiu, parca mi-ar face si mie cu ochiul sa o fac cu nuca! Cocosul este destul de parfumat! Multumesc de apreciere, draga mea! Pupici! <3

      Delete