Thursday, 11 May 2017

Si plantele au o nașa, nu-i asa?

Iubesc plantele ... si sper ca si ele ma iubesc pe mine! Am în living doua plante mari. O Dracaena Marginata sau cum i se mai spune un Madagascar dragon tree si un Washingtonia Palm.

 
Desigur ca mai am cateva, dar astazi doar despre acestea doua vreau sa va vorbesc.. Fiecare din plante are povestea ei. Palmierul este destul de batranior.. Il am din 2001. Sotul meu stiind ca-mi plac plantele la luat pentru ca ma tot plangeam ca am un loc imens ... si gol in living! Acum sincera sa fiu am un living prea mic! Palmierul e palmier si creste ... ma intreb cu groaza ce o sa fac cu el ... cand va ajunge in plafon?

Madagascar dragon tree l-am luat ca sa astup 'golul' dupa ce trec sarbatorile de iarna. Serios acum ... ramane asa un gol fara pomul de iarna!

Plantutele mele au un nume mai complicat! Ok, palmierul nu este asa greu  de retinut, dar cealalta planta este mai dificila in ai retine numele! Cineva mi-a dat o idee... Desigur ca vorbesc acum de Pandhora ! "Cutiuta" mea nastrujnica care a dat nume plantelor ei a devenit si nasa plantelor mele! Acum v-o prezint pe Carmencita



si pe Ina-Balerina!



Sa traiasca nasa mareeee :)))

24 comments:

  1. Sa traiasca nasa mareeee! :) Si finele, Carmencita si Ina-Balerina! :)
    Ce frumoase-s plantele acestea mari! Mie tare-mi plac! Cand eram copil ai mei aveau o planta uriasa, cu frunze late, aproape rotunde... Era raiul pisoilor pe care-i aveam pe atunci. :) S-a facut prea mare si au dat "arbustul". Apoi am avut un rododendron(de nu stiu care) crescut din samanta - avea vreun metru inaltime si... a murit, brusc, in 2010. :(
    Si mie imi plac plantele dar nu prea ma descurc cu ele... Pana si cactusii mi-au murit - cred ca le-am pus prea multa apa. :(
    Zi frumoasa iti doresc, Ella draga! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) Se spune ca trebuie sa vorbesti cu plantele ca sa le faci sa te iubeasca, si eu am obiceiul asta... mai ales atunci cand le sterg de praf!
      Despre acea planta mare cu frunze rotunde... cred ca am avut si eu asa ceva in Ro dar nu stiu cum se numeste! Da, la cactusi nu le trebuie apa foarte multa. Eu de obicei caut pe net cum trebuie sa ingrijesc o planta! Asta desigur daca stiu din ce familie este, dar aici primesc de obicei informatiile necesare cand o cumpar.
      Pupici,draga Diana! Sa ai o zi minunata!<3

      Delete
  2. Ce simpatic sa dai un nume plantutelor! La noi spatiul e mic, pe pervaz le cam inghesui si nici lumina nu e cine stie ce. Dar nu pot renunta la ele!
    Poate incerci cu un lamai sau portocal. Exista si variante de apartament, mai mici. Sau poate daca configuratia permite, va ganditi la o mica sera! :)
    O zi faina alaturi de Carmencita si Ina-Balerina! Si evident, salutari nasei! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chiar avem in plan sa luam un lamai. Desi nu prea stiu unde o sa-l asez, dar ma descurc eu cumva! :) Daca le asez pe pervazul din living, se face subit efectul de sera! Acolo rasare soarele si sta pana in jur de ora 1 dupa amiaza, asa ca este perfect locul. Acolo am acun rasadurile. Sper sa le scot afara zilele astea!
      Multumesc de urare draga mea Suzana! Sa ai si tu o zi minunata! Pupici! <3

      Delete
    2. In curand o sa ai nevoie de o sera la propriu :)

      Delete
    3. Vai Dani, ce mi-ar place sa am o sera... Poate o data... :))

      Delete
  3. Buna dimineata tuturor! :)
    Vad ca finutele mele sunt in forma si cum ar putea fi altfel rasfatate cum sunt de Ella si fii sigura si ele te iubesc si se bucura cand esti in prajma lor! :)
    Neasteptata a fost propunerea de a fi nasica dar mi-e drag de frumoasele verzi ale Ellei, sper ca atunci cand e in preajma lor sa aiba si un gand pentru mine :)
    Pup Ella, Carmencita si Ina-Balerina, zi minunata dragele mele sa aveti! :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna dimineata, Nasica! ♥
      Tocmai ce vin de jos din living de la finutele tale! :) Carmencita nu prea are nevoie de apa în fiecare zi. Ei trebuie sa-i pastrez doar pamantul umed, nu are voie sa stea cu "picioarele" constant în apa, îsi perde podoaba capilara altfel! 😉😰
      Ina-Balerina in schimb vrea apa zilnic. Nu vrea pamant mult, chivece mari, doar apa si este cea mai fericita. Uneori primeste si îngrasaminte, dar nu am facut o regula din asta.
      Asa cum îi scriam si Dianei, cineva ma învatat sa vorbesc cu plantele si atunci totul este ok! 😅 Pasiune de nebun linistit! 👀🎶
      Sa ai o zi excelenta draga mea, mai un pic si este weekend! 💋

      Delete
    2. Dragele mele, pupa nasica pe ele💋😍💋

      Delete
    3. Si noi o pupam pe nasicaaaa ...
      Ina-Balerina & Carmencita! 💙

      Delete
  4. Replies
    1. Sa traiascaaaa!!! :))
      Mai ceva ca la nunta la mine pe blog! 😂😂😂😂

      Delete
  5. Şi eu am o Carmencita, cam tot atât de mare. Trebuie să-i găsesc şi ei un nume că altfel va fi geloasă pe a ta :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Neaparat! Sa ne spui si noua ce nume ai ales, ok? :)

      Delete
  6. Da ele ce au zis? Dar daca nu sunt ele si sunt ei? Palmier...si dragon tree..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu-i bai! Aici este modern! Daca îti zic ca Anne, este nume barbatesc ma crezi? :)

      Delete
  7. Sunt frumoase, dau un aer de prospețime, exotism și curățenie, care oricum există la tine, dar plantele împrospătează aerul și creează o frumoasă pată de culoare odihnitoare! E bine nu doar să le dai nume, ci și să povestești cu ele! Te pup, un weekend minunat îți doresc! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, povestim, ascultam muzica ... :)))
      Asta e, de la o varsta... 😂😂😂😂

      Si weekendul tau sa înceapa frumos, Mirela draga! Pupici!>3

      P.S. sper ca ai rezolvat totul cu bine, m-am gandit la tine zilele astea... ♥

      Delete
  8. da, trebuie sa vorbesti cu ele! candva am avut o colectie de cactusi si o perioada tare grea in casa...nu-ti spun ca s-au vestejit toti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. asa este! plantele simt foarte tare admosfera incarcata sau o persoana care este negativa! si eu am avut o asa experienta!

      Delete
  9. Le-ai găsit şi nume, şi grade de rudenie... sunteţi o familie mare şi fericită. :)

    ReplyDelete
  10. Si eu iubesc plantele. Din pacate in garsoniera nu pot sa am atatea flori cate mi-as dori. Visez insa la un spatiu pe masura capriciilor mele.

    Pana atunci insa, sa stii ca mi-am plantat zorele pe balcon. Si saptamana trecuta au si inflorit

    ReplyDelete
  11. Cu asa nasă..dar si prietenă, că stapana nu-mi place cum sună, Ina-balerina si Carmencita cred ca vor pune de un musical, pentru ca asta-mi sugreaza mie numele florilor tale. Subiect ciudat pentru mine pentru ca au murit multe, am lasat cea mai frumoasa planta in vechiul apartament și acum le povestesc astora de le am despre cate in luna si stele doar sa stea cu mine. Pupici din nou....

    ReplyDelete
    Replies
    1. E poate ciudat ce-ti spun, dar stii ca plantelor le place si muzica? Eu nu "pierd" o planta ... Poate daca este foarte batrana, dar in general plantele mele au viata lunga! Am una de 25 de ani. Nu e mare, este foarte mica dar se tot regenereaza singura. O sa o fac o poveste cu ea ptr ca chiar merita! Are povestea ei...
      Pupici, weekend placut!

      Delete